söndag 28 september 2014

Barmark


Så fantastiskt det är med barmark. Det går så lätt Lixom. Vintern är ju fantastisk också och jag vet ju att inom ett par dagar med seg snö på marken så har en tränat upp tålamod, benmuskler, lagt ny extra tid på rutterna för att hinna och då har mitt kroppsminne och bålmusklorna blivit invanda i hur jag ska tilta kroppen i rullstolen för att få rätt tyngd på drivande hjul i olika typer av snöunderlag, ja ni förstår allt det där. Jag vet att det bara är ett par dagar som hornen får växa ut på mig då förändringen sker. Då plogbilar ska inse att det är dax att kalla in personal att fara ut och jobba i arla morgonstund, ett par dar som det slirar och jag är lite för svag, men sen är ju det förbi. Men oavsett så njuter jag nu så otroligt mycket här i Umeå utav sista dagarna med slät, enkel, lättframkomlig, snabb och smidig barmark.
// Marlene Bergqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar